TEST SEAT LEON FR 184KM CR

TEST SEAT LEON FR 184KM CR

27
TEST SEAT LEON FR 184KM CR

Seat Leon FR miał mnie od razu. Sportowy wygląd, opływowy kształt, ostra, wyrazista linia i, choć to stan względny – kolor. W bieli wygląda naprawdę świetnie. Uważne, kobiece oko wychwyci każdy detal. Spójrzcie na lusterka, dodają charakteru, prawda? Jednym słowem: poezja!

Kto powiedział, że świat motoryzacji to świat mężczyzn? Nie jedna kobieta złamała ten stereotyp i jeszcze nie jedna złamie. Obezwładniający zapach benzyny i motylki w brzuchu w momencie, w którym prędkość samochodu wbija w fotel. Znacie to panowie? Też znam! Zakochałam się w czterech kółkach natychmiast, od pierwszego naciśnięcia gazu. Pewnie dane techniczne auta nigdy nie będą moją mocną stroną, ale mam coś lepszego! Zachwycam się efektem, jaki dają te liczby. Żeby krzyczeć z wrażenia muszę poczuć moc i zobaczyć piękno samochodu. Dla mnie cyfry to za mało!

Gdyby istniał mężczyzna, na którego patrzyłabym tak długo jak na te lusterka, już dawno byłabym mężatką. Seat Leon niewątpliwie cieszy oko. Przede wszystkim ten model trafi w gust młodych kierowców, ceniących sobie sportowy, designerski wygląd.

Sportowego ducha możemy również poczuć w środku, dość głębokie fotele, ale wygodne i dobrze wyprofilowane. Deska rozdzielcza jest nachylona do kierowcy, elegancko wykończona. Komputer pokładowy łatwy w obsłudze, także w czasie jazdy. Auto jest dość obszerne, oczywiście w pozytywnym znaczeniu. Nie trzeba walczyć z wrażeniem niskiego dachu i klaustrofobicznej przestrzeni. Jedyny mankament, który dla wielu może okazać się plusem to automatyczna skrzynia biegów. Mimo mojego, całego zwariowania i pełnej zgody na postęp technologiczny – tradycyjnie i niezmiennie – uwielbiam manualną skrzynię. Aczkolwiek muszę przyznać, że biegi zmieniają się szybko i płynnie, bez szarpnięć i drgań.

Jazda tym modelem Seata to niesamowita frajda. Auto bardzo szybko osiąga dużą prędkość i ma to, o czym pisałam na początku, przyjemnie wbija w fotel. Co więcej nawet przy zawrotnych prędkościach wnętrze jest wyciszone, a to zbawiennie wpływa na komfort jazdy. Samochód płynnie porusza się po jezdni. Świetne uczucie, kiedy zmieniając pasy ruchu ma się wrażenie jakby samochód płynął.

Czy polecam ten model? Pewnie! Musisz zastanowić się czego potrzebujesz. Jeśli komfortu, sportowej elegancji i odrobiny nowoczesności, to Seat Leon FR to TWOJE auto!
A teraz okiem technicznym!

Silnik

Cztery cylindry z turbosprężarką a wszystko to na olej napędowy wtryskiwany pod ciśnieniem 2000 barów z listwy wspólnej, czyli commonrail. Silnik generuje 184KM przy 4000 obr/min, ale co ważne moment obrotowy jest w wysokości 380Nm w zakresie 1750-3000 obr/min, co powoduje, że auto zachowuje się jakby było napędzane elektrycznie. Przyspieszenie dostępne jest linearnie przy każdych obrotach i na każdym biegu a przy tym wszystkim apetyt silnika jest dość powściągliwy jak na dostarczane emocje. Na przestrzeni naszego testu po prawie 3tys km stwierdziliśmy 6.9l/100km co przy jeździe dynamicznej jest wynikiem miłym dla portfela.

Skrzynia biegów.

Dwusprzęgłowa skrzynia o 6 przełożeniach ma regulowane tryby pracy i może zachowywać się jak leniwy hydrokinetyczny automat, jak szybka skrzynia automatyczna albo jak wyścigowy sprzęt zmieniając biegi superszybko i utrzymując w trybie sport silnik na wysokich obrotach by móc gwałtownie reagować na polecenia.

BRAK KOMENTARZY

Zostaw odpowiedź